zaterdag 30 juni 2012

mijn vakantiegevoel

Mijn vakantiegevoel van deze week;
anderen blij maken met een feestpakketje,
jezelf verwennen met een feestpakketje, een pick-nicktas, een  tafelkleed, wat lampionnetjes, een broodje, gewoon in eigen tuin, meer moet het vaak niet zijn.
Leuke pick-nickplekjes hier in de buurt;
Hof ter Saksen in Haasdonk
Pyenbroeck inWachtebeke,( fietsenverhuur mogelijk, beestjes en speeltuin,water)
Bospark in Lokeren (beestjes en speeltuigen)
Het stadspark van Sint-Niklaas (speeltuigen),
Recreatiedomein De Ster in Sint-Niklaas (inkom, speeltuigen, beestjes, water)
....
Wat mij vroeger ook altijd een fijn vakantiegevoel gaf was het krijgen van je vakantieboek,van Nonkel Fons, uitgegeven door de goede pers-averbode.
En jaren later geeft Flow met het uitgeven van hun vakantieboek een beetje datzelfde blije gevoel
Ik heb nog een paar vakantieboeken van toen en dat roept wel wat op, bestaat het nog en wie van jullie was er ook telkens blij mee (ik heb het niet over de vakantieblaadjes met oefeningen want die vond ik ronduit saai :-))
De kids hadden gedaan met studeren en werden beloond met mooie resultaten, dan komt dat ontladen van de stress.
En als er iets hier in huis de stress weg neemt dan is het ons Madam.
Volgens ons lacht ze (ieder zijn mening :-)).
De jongens zijn er mee gaan wandelen in onze buurt, als ze dan terug komen is iedereen uitgelaten, letterlijk en figuurlijk.
Even niks moeten of hoeven.
Alleen dingen doen waar je energie van krijgt.
Vakantie!!!

Voor meer vakantiegevoel :
bij Kris, de Libbrechts, Katja(@yane), boomie, Miss Creatuurtje, Sweet Sienna Hope

(wie graag nog wil meedoen, geeft gewoon een seintje)





14 opmerkingen:

Sweet Sienna Hope zei

hé, hier "in de buurt" is niet ver van ons(Hingene-Bornem). Zalig toch dat vakantiegevoel, ik ben al volledig in de sfeer!!!

Marina zei

@Sweet Sienna Hope; is inderdaad in de buurt, en het park van Hingene is volgens mij ook leuk voor een pick-nick, ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest, prachtig!

Sweet Sienna Hope zei

Ik zie het park met kasteel vanuit onze slaapkamer, ja is er heel leuk.Vrijdagavond nog een leuke avond gehad in het park met de mama's en papa's en kleutertjes van Anne- Sophie haar klasje. Banken bij elkaar gezet en ieder van ons had drankjes en lekkere hapjes mee, superleuk, meteen vakantiegevoel

Anoniem zei

Leuk! Ik heb ook mijn eerste post over het vakantiegevoel op mijn boogje gezet :-).

Katja (@Yane) zei

Oh, domein Puyenbroeck, daar ben ik twee jaar geleden eens met Yane geweest. Yane spreekt nog steeds van die waterspeeltuin. Jammer genoeg is 't zo ver voor ons....

StudioZakka zei

Oh heerlijk dat vakantiegevoel. Ik moet nog even geduld hebben, nog een paar weekjes...

Geniet ze!

Groetjes,
Rosalie van StudioZakka

Miss Creatuurtje zei

Plekjes om te noteren! Best nog bereikbaar voor ons. Ja ja vakantie... here we come!

Een huis in de straat zei

Hee, jij bent precies uit de buurt. Leuk! Zo'n pakketje vakantie ga ik morgen ook kopen. Dat fleurt het hier wat op.

.tonBouton. zei

Na een warme avond net voor de zon onder gaat de bloemen water geven, da's voor mij echt vakantiegevoel :)
Aan Puyenbroek heb ik goede herinneringen, daar stond zo'n reuze ford van treinbilzen, waar we uren rond konden hangen!

Kris zei

oh heerlijk die pakketjes van jou!

leker zomers vakantiegevoel zo! het was zaterdag ook top weer!

mijn vakantiegevoel komt volgende week zondag, sta nog totaal niet in de vakantiestand haha

Marina zei

@tonBouton; we hebben daar ook uren gespeeld in dat ford, en later mijn eigen kids, en op de familieschommel:-)
@Kris; jullie beginnen later met vakantie als ik juist ben, tja dan komt het gewoon wat later ook dat vakantiegevoel :)

Villa Speelmama zei

Oooh, wat een tof initiatief! Ik wil ook graag meedoen en zal direct eens werk maken van een eerste postje.
En vakantieboeken, ja hoor, het bestaat nog steeds! Ik had daarstraks ook al een fotootje genomen van die van de dochter! Ze is er net zo verslaafd aan als haar mama vroeger :-)

*Sam zei

Mamarina, ik neem ook graag deel en plan vandaag of morgen een eerste postje...

Elise zei

Wat een prachtige hond heb je :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...