vrijdag 24 december 2010

Vrolijk zomerdingetje en twijfels

Op het lijstje van tonbouton, mijn secret santa stonden deze twee magische woorden voor mij, sjakosjen en tweedehands. Ik maakte dus het plooientasje met een gewatteerde voering en binnenin een zonnig geel katoentje.
En toen had ik een probleem, want ik vond geen handtasoren onder de tien euro, en dat was ongeveer de richtprijs.
Tja dan ben ik maar aan de slag gegaan met het woordje tweedehands, echt magisch dat woord want ik vond in de kringloop, twee tasjes , eentje voor 0,25 cent (echt hé) en eentje voor 0,50 cent. ik haalde de handtasoortjes eraf en naaide ze aan mijn tasje. Op deze manier kon ik het tasje nog vullen met pakjes en pakjes.

Tweede probleem, de twijfel, vooral toen mijn dochter het iets te hip vond.
Ik had meer een beeld van een meisje( dame) dat er op een warme zomerdag  uit trekt in de stad, en in een stad kan dit wel.
Ik vrolijkte het tasje op met een bloembrochke van vilt.
Of je valt er voor of niet, simpel.
Zelf gaf tonBouton al aan dat het ook wel als handwerktasje voor haar brei functioneel kon zijn, ook wel een leuk idee.
En hoe is het met jullie  gesteld ook wel eens twijfels gehad bij het kiezen of maken van je pakjes?

11 opmerkingen:

elisanna zei

Hele leuk tas! Mooi modelletje trouwens!

R!TS zei

Schitterend ,het stofje komt me bekend voor ,gewoon prachtig

Esther zei

Wat een leuke tas en zulke leuke kleuren, Groetjes Esther.

Unknown zei

mooi!

LoR@ zei

Oh, een hele leuke tas. Ik vind de stof geweldig en je hebt een erg leuk model gekozen.

Katrientje vanalles zei

frisse kleuren, daar word ik vrolijk van. ik hou echt van dat model. en ik heb toch ook twijfels gehad over dat wat ik maakte voor een onbekende. maar op haar lijstje stond. eigenlijk ben ik met alles blij; :-)

Paspelpoezen zei

Ik vind hem prachtig! Ik zou er vol trots mee door 't stad paraderen :-)

Lies: zei

Het tasje is geweldig dus zet die twijfels maar opzij! Omdat ik het traditioneel erg druk heb in de periode voor kerst durfde ik niet deel te nemen aan de secret Santa, uit angst dat ik wegens tijdsgebrek mijn beloftes niet zou kunnen waarmaken. Maar ik heb wel vol bewondering gekeken naar al die secret Santa cadeautjes van jullie, prachtig zijn ze zeg! Heel leuk project.

Marina zei

@ Lies, we kregen onze naam voor onze secret santa al op 1 november, ik heb er metteen werk van gemaakt en zo was het goed te doen, december is hier ook een drukke maand!
Tot volgend jaar op het lijstje?
;-)

.tonBouton. zei

Ik vind ze heel bijzonder, dank je Marina :) In de winter als breitasje, in de zomer aan de arm als het weer flaneerweer is! En de combinatie van tweedehands recyclage vind ik geweldig!

Maaike zei

Niks te hip, wel heel erg mooi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...