donderdag 9 december 2010

Hulp voor de kerstman



Jullie geloven het niet maar de kerstman is hier al nog voor de Sint geweest was. We hebben hem met eigen ogen gezien.
Nee het zit zo, ik was 14 dagen geleden met de dochter naar Gent met de trein.
Toen we terug waren in het station en nog even moesten wachten op manlief die ons kwam halen, zat er een man op de bank te slapen. Ik keek naar vlinderkind en zij naar mij en we schoten beiden in de lach.

Denk jij nu ook aan een kabouter vroeg ik?
Nee zei ze , aan de kerstman.

Toen ik nog eens goed keek moesten we nog meer lachen, de man met het buikje, het witte baardje, het kale hoofd, gekleed met een wollen pul , wollen sokken en bottines, was zich van geen kwaad bewust en pufte rustig verder.
Op de koop toe had de man een grote rode boodschappentas bij.
Kun je denken dat we zin hadden om stiekem een briefje in de man zijn tas te schuiven met onze wensen.

Hoe graag ik zou willen dat hij bestaat, ik weet wel beter dus ben ik maar zelf in gang geschoten om de pakjes op tijd klaar te hebben, laten we even stellen dat ik hulp ben voor de man, hier al een klein voorsmaakje
van de kerstpakjes. En voor al wie graag frutseld dit is toch wel het leuke aan de kerstperiode, pakjes in elkaar prutsen en mensen blij maken.

4 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

deze is alvast een leuke frutsel. :-)

flowersandhome zei

Leuk verhaal alweer! En o wat wou ik dat ik ook tijd had om wat zelfgemaakte kadootjes in elkaar te steken. Eentje zou toch moeten lukken, daar zou dochterlief zo blij mee zijn! Ik moet aan de slag!
Doei!
Marian

Marina zei

@ Marian, dat eentje gaat je lukken, alles voor een blije dochter niet, veel plezier ermee.

Esther zei

Wat een leuk verhaaltje en wat leuke frutsel.
Groetjes Esther.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...